بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا یک متد بازاریابی است که در آن به جای سعی در انتشار گسترده ی یک برند، یک محصول و یا یک سرویس برای جذب مشتری، بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه را به سمت خود می کشاند.

در بازاریابی دیجیتال، این به معنای ترکیب کانال های بازاریابی مانند بازاریابی محتوایی، سئو و شبکه های اجتماعی، با روش های خلاقانه است تا بتوان نظر افراد را به خود جلب کرد. هدف یک بازاریابی درونگرای موفق، دستیابی به ترافیک بالا و درگیر کردن مخاطبان است.

چرا بازاریابی درونگرا مهم است؟

دستیابی به شنونده ی موردنظر در زمان موردنظر و جذب ترافیک

با دستیابی به شنونده ی موردنظر در زمان موردنظر، میتوانید شانس خود برای جذب مشتری های بالقوه و بازدید از محصولات خود افزایش دهید. این روش جایگزین مناسبی برای صرف هزینه به منظور جذب ترافیک از کاربری که تمایلی به محصولات شما ندارد، است.

بالا بردن اعتماد کاربران

بازاریابی درونگرا به معنای دادن اطلاعات مورد نیاز کاربران به ایشان با استفاده از روش های خلاقانه است. البته که هدف بازاریابی درونگرا فروش محصولات به هر قیمتی نیست. با استفاده از بازاریابی درونگرا میتوانید مشتریان بالقوه را به هنگام نیاز ایشان به محصولات شما، به تجارت خود جذب کنید.

بالا بردن اعتماد تمامی کانال ها به یک اندازه، به جای بالا بردن اعتماد به یک کانال خاص

با جذب ترافیک از چندین منبع قابل اعتماد میتوانید به جای بالا بردن اعتماد به یک کانال خاص، اعتماد به تمامی کانال ها را به یک اندازه بالا ببرید.

استراتژی های بازاریابی درونگرا

استراتژی های زیر به شما کمک میکنند تا از طریق بازاریابی درونگرا به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. در ادامه با استراتژی های خاصی برای هر متد بازاریابی درونگرا آشنا میشوید.

استراتژی مجذوب کردن مشتری

تمامی استراتژی های بازاریابی درونگرا که شما با استفاده از آنها میتوانید به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید، به خلاقیت در ایجاد محتوا مرتبط هستند.

برای جذب مشتری باید محتوایی خلاقانه و جذاب بنویسید که ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد. در این محتوا باید تمامی اطلاعات مرتبط با محصول خود اعم از طرز استفاده، روش برخورد و اصلاح مشکلات احتمالی و همچنین اطلاعات تخفیف را بیان کنید.

همچنین حواستان به سئوی متن هم باشد. به کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با محصول خود توجه کنید. اینگونه صفحه ی محصولتان در لیست نتایج برتر گوگل قرار خواهد گرفت.

استراتژی درگیر کردن مشتری با محصول و خدمات

هنگام استفاده از بازاریابی درونگرا حواستان باشد که با کاربر رابطه ای بلند مدت ایجاد کنید و نه رابطه ی یک روزه و یا کوتاه مدت. حتما در مورد اینکه محصول و یا سرویس شما چقدر بااهمیت است و چه تاثیری بر زندگی کاربر دارد، صحبت کنید.
مراقب تماس به تلفن های کاربران باشید و بدانید که شما راه حل میفروشید، نه محصول. اینگونه مهم بودن خود را به کاربر اثبات خواهید کرد.

استراتژی جلب رضایت مشتری

باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان از خرید خود احساس رضایت و خشنودی داشته باشند. تمامی کارکنان شما باید روش درست برای صحبت با کاربران را یاد گرفته و در جلب رضایت مشتری بکوشند. می توانید برای جلب اعتماد و رضایت مشتری، فرم های نظرسنجی به ایشان تحویل دهید. و به همچنین میتوانید پس از شش ماه از خرید مشتری، برای ایشان فرم رضایت ارسال کرده و اینگونه اعتماد ایشان را بیش از قبل جلب کنید.

4 مثال از بازاریابی درونگرا

• تولید محتواهایی که چگونگی استفاده را آموزش میدهد، وبلاگ ها، وبینارها و دیگر مطالب مرتبط به محصول
• محتواهای تولید شده توسط کاربران و کمپین های شبکه های مجازی، مانند مسابقات عکاسی و مقایسه ی نظرات
• ارتباط گرفتن آنلاین با دیگر تجارت ها برای بالا بردن PR دیجیتال و شانس تبلیغات
• ایجاد محتوای باکیفیت برای مشتریان بالقوه با استفاده از وبلاگ محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *